ROMO MUÑOZ, RODRIGO


Profesión:
  • - Ingeniero Comercial
  • - Doctor en Economía Agraria
Email: rromo@ubiobio.cl
  • Romo-Muñoz, Rodrigo; Dote-Pardo, Jairo; Garrido-Henríquez, Héctor; Araneda-Flores, Jacqueline; Gil, Jose M. (2019). Blueberry consumption and healthy lifestyles in an emerging market. Spanish Journal of Agricultural Research, 17(4), 1-11 (WoS - ISI).
  • Romo-Muñoz, Rodrigo, Romo-Muñoz, Francisca, Dote-Pardo, Jairo & Troncoso-Sepúlveda, Ricardo (2018). Incidence of psychographic variables on purchasing behavior in an emerging olive oil market, 120(12), 2924-2936, British Food Journal, https://doi.org/10.1108/BFJ-01-2018-0010 (Artículo Indexado en WoS (ISI))
  • Romo Muñoz, Rodrigo (2018).  Perspectiva del mercado internacional para el desarrollo de la industria del maqui: Un análisis de las empresas en Chile. Edición Fundación para la Innovación Agraria (FIA) (Libro)
  • Romo, R., Cabas, J., Garrido, H. & Gil, J. (2017). Heterogeneity and nonlinearity in consumers' preferences: An application to the olive oil shopping behavior in Chile. Plos One (ISI).
  • Romo, R. & Lagos, M., (2015). Market values for olive oil attributes in Chile: a hedonic price function. British Food Journal. (ISI)